Wat is SEO?
Zoekmachine optimalisatie is het inhoudelijk en technisch optimaliseren van je website, met als doel betere posities in de organische of natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachines (Google, Yahoo, Bing,..) te bekomen.
van Google
Door SEO ontvangt je website dus meer “gratis” bezoekers wat resulteert in grotere verkoopvolumes en betere winstcijfers!
SEO in de Praktijk
Belangrijke optimalisatie aspecten bij SEO zijn o.a.:
- Inhoud van de website – goede en unieke teksten waarin de meest relevante zoektermen gebruikt worden
- Structuur van de website – een goede en gebruiksvriendelijke webstructuur
- Gebruik van specifieke HTML-tags – o.a. relevante zoektermen in de titel-tags, meta-tags, alt-tags, h-tags, enz…
- Relevante pagina-URL’s – gebruik korte, duidelijke en relevante URL’s i.p.v. lange nietszeggende en meestal automatisch gegenereerde URL’s
- Laadsnelheid – hoe sneller je webpagina’s geladen worden hoe beter voor de gebruikers en de zoekmachines
- Link building – zorgen voor inkomende links van relevante toonaangevende websites
- Relevantie – gebruik alleen relevante teksten/zoektermen
- …
Wij gebruiken uitsluitend zogenaamde “white hat” SEO-technieken, m.a.w. volgens de voorschriften en aanbevelingen van de zoekmachines.
Verkeerd uitgevoerde of volgens de zoekmachines verboden SEO-technieken (“black hat”) kunnen op korte termijn soms wel positief zijn maar zullen op termijn een negatief effect hebben. Ze kunnen er zelfs voor zorgen dat jouw website in één of meerdere zoekmachines wordt uitgesloten!
SEO Voordelen
- Gratis bezoekers – de extra website traffic die je door SEO ontvangt is 100% gratis
- Duurzaam – professioneel uitgevoerde SEO zorgt langdurig voor betere resultaten in de zoekmachines
Een eventueel minpuntje van SEO is dat het geen snelle resultaten oplevert. Men heeft immers wat geduld nodig omdat het enkele weken tot soms enkele maanden kan duren vooraleer alle aanpassingen opgemerkt en verwerkt zijn door de verschillende zoekmachines.