Wat zijn Conversies?
Onder online conversies verstaan we alle gewenste acties die bezoekers op je website kunnen uitvoeren.
De meest voorkomende conversies zijn:
- Sales van één of meer van uw producten of diensten
- Inschrijvingen/registraties voor een nieuwsbrief (gratis of via abonnement)
- Downloads van gratis of betaalde software, e-books, pdf’s, ..
- Aanvragen voor informatie, offertes, ..
- Video bekijken
- enz..
Wat is Conversie?
De conversie of conversion ratio is het aantal conversies per aantal bezoekers en wordt uitgedrukt in procent, m.a.w.:
Conversie (in %) = aantal conversies / aantal bezoekers x 100
Voorbeeld: Een webpagina met een sale conversie van 1,5% betekent dat:
- er gemiddeld 1,5 sales zijn voor elke 100 bezoekers op de webpagina
- 15 sales zijn voor elke 1.000 bezoekers
- 150 sales zijn voor elke 10.000 bezoekers
- enz..
Het spreekt voor zich dat men moet streven naar een zo hoog mogelijke conversie van je webpagina’s en je website in zijn geheel. Het verhogen van de conversie kunnen we doen d.m.v. verschillende conversie optimalisatie technieken.