Wat is Conversie Optimalisatie?
Conversie Optimalisatie heeft als doel je websitebezoekers zoveel mogelijk conversies (of gewenste acties) te laten uitvoeren.
Het spreekt voor zich dat een goede (lees “hoge”) conversie van je website van cruciaal belang is en dat dit de basis is voor online succes. Het heeft immers weinig zin om veel bezoekers te hebben als niemand je producten koopt.
Spijtig genoeg stellen we dikwijls vast dat het optimaliseren van de conversie over het hoofd gezien wordt en men zich voornamelijk concentreert op het verhogen van het aantal bezoekers.
Het grote voordeel van conversie optimalisatie
- Het verhogen van je websiteconversie is de snelste en goedkoopste manier om je omzet duurzaam te verhogen. Elke bezoeker wordt immers direct meer waard waardoor jouw winstmarges enorm kunnen toenemen.
Voorbeeld:
Soms kan men door enkele simpele ingrepen de conversie van een website verdubbelen. D.w.z. dat bij hetzelfde aantal bezoekers, de omzet verdubbelt. Omdat de vaste kosten gelijk blijven zal de winst nog meer toenemen!
Hoe je websiteconversie verhogen?
Na een grondige analyse van je website geven wij advies en concrete tips om de conversie te verhogen.
Deze tips kunnen betrekking hebben op o.a. structuur van je website, de content (de teksten), de gebruiksvriendelijkheid, de lay-out, het lettertype, de gebruikte kleuren, de laadsnelheid, enz..
Er kunnen ook split-tests of zogenaamde A/B-testen uitgevoerd worden waarbij men 2 variaties van een webpagina enige tijd met elkaar vergelijkt totdat men op basis van relevante statistische gegevens de beste webpagina, deze met de hoogste conversie, kan behouden. Daarna kan men dit proces herhalen voor een andere wijziging aan de pagina, enz..